De Wehkamp gaat online

Waar de ouderwetse winkelketens bij bosjes omvallen gaat het alleen maar beter met de online winkels. Wehkamp zag echter in 1997 al de potentie in van het world wide web en het online winkelen. Destijds was het voor de Wehkamp met name een experiment en werd pas verwacht dat er winst behaald zou worden na 5 tot 10 jaar. De verwachting was dat tegen die tijd 20 tot 25% van de totale omzet van online activiteiten zou komen.
In deze korte documentaire gaan we even terug in de tijd dat kinderen nog onder de indruk waren van afbeeldingen op een website en het idee van online een cd kopen in plaats van in de winkel maar belachelijk vonden. Ook zien we nog even een jonge Maurice de Hond die destijds nog als internetgoeroe door het leven ging en het internet nog zag als een aanvulling op de telefoon.

[divider/]
[adsenseresponsive][tab:Docu]
[vpro-gemist id=”WO_VPRO_788949″]
[tab:Mirror 1]
[npodocplayer id=”WO_VPRO_788949″]
[tab:Trailer]
[sc name=geentrailer]
[tab:END]
[divider/]