The internet must go!

In Johannes Wooley’s hilarische en toch ook zeer serieuze mockumentary The internet must go speelt John een Marketing medewerker die ingehuurd is door de grote kabelexploitanten en telefoonbedrijven om de Amerikaanse burgers te overtuigen om een corrupte, niet neutrale internetverbinding te accepteren. Hierbij kan je alleen gebruik kan maken van websites en online diensten als jouw Internet Service Provider (ISP) een overeenkomst heeft met het bedrijf dat de online dienst aanbied. Hierbij kan je bijvoorbeeld Documentairenet alleen bezoeken als jouw internetprovider Documentairenet in zijn pakket heeft.. Het resultaat: iedereen is de lul en de grote media multinationals gaan flink cashen.
Een mooie beeldspraak in de video is het vergelijken van het internet met een brug waarbij de vrachtwagens van een pizzabezorgservice een eigen baan krijgen waardoor andere bedrijven later bij hun klanten komen (met koud eten). En zo de competitie buiten spel zetten. Deze beeldspraak klinkt absurd, echter in de video wordt aangegeven welke druk er op netneutraliteit staat in de wereld. (Patrick Koning)
Ook al is deze 30 minuten durende documentaire een mockumentary het heeft een zeer serieuze ondertoon die het debat rondom netneutraliteit zeer inzichtelijk maakt.

[divider/]
[adsenseresponsive][tab:Docu]
httpvh://www.youtube.com/watch?v=Pp1MAMkIa6A
[tab:Trailer]
httpvh://www.youtube.com/watch?v=YNvYUwY2RpY
[tab:END]

[divider/]